.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضایی: 400 صفحه از نامه‌هايم به حضرت امام راحل هنوز منتشر نشده است

مراسم گراميداشت روز سوم خرداد، سالروز آزاد‌سازي خرمشهر، در مسجد حضرت وليعصر(عج) تهران برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا، دكتر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مراسم با گراميداشت شهداي آزاد‌سازي خرمشهر و امام (ره) و رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: آزاد‌سازي خرمشهر روز بازگشت اعتماد به نفس ملي مردم ايران بود؛ طوري كه پيش از اين واقعه، مردم با توجه به سابقه 300 ساله ايران مي‌گفتند كه ايران دوباره كوچك خواهد شد و در اين جنگ نيز شهرهايي از ايران گرفته مي‌شود.

او ادامه داد: اما در چنين وضعيتي، امام (ره) جوانان را به كمك طلبيدند و در حالي كه يك سال از جنگ گذشته بود، امام (ره) به من فرمودند كه برو سپاه را در دست بگير و با اين جوانان انقلابي اوضاع را تغيير دهيد. در واقع اين حادثه باعث شد كه جوانان ايراني به‌ صحنه بيايند و سرزمين‌هاي ايران از جمله خرمشهر آزاد شود.

وي يادآور شد: زماني كه خواستند خبر آزاد‌سازي خرمشهر را به ‌طور عمومي اعلام كنند، گفتم كه اجازه دهيد من در شهر مشاهدات بيشتري را داشته باشم تا از اين بابت مطمئن شويم. بعد از اين تا ساعت 11 بود كه خبر آزاد‌سازي خرمشهر اعلام شد و مردم ايران در سراسر كشور به شادماني پرداختند؛ چرا كه مي‌ديدند پس از 300 سال اقتدار به ايران بازگشتند و مردم در آن ايام از ته ‌دل خوشحال بودند.

رضايي در ادامه پرسيد: حال سؤال من اين است كه ما چطور رژيم شاه را آب كرديم و صدام را شكست داديم، اما 30 سال است كه دولتمردان ما نمي‌توانند فقر و بيكاري و گراني را از اين مملكت بيرون كنند؟

او در خصوص آزاد‌سازي خرمشهر گفت: چند عامل در آزاد‌سازي خرمشهر مؤثر بود كه از جمله مي‌توان به وحدت، ارزش‌هاي اسلامي و فرهنگ اشاره كرد. به‌ طوري كه سال اول جنگ فرهنگ نبود، اما در سال‌هاي بعد، اين محيط خشن به يك محيط برادري و فرهنگي تبديل شد كه البته تدبير، مديريت، برنامه‌ريزي و عمل‌گرايي نيز در اين مسير مؤثر بود.

وي ادامه داد: مساله بعدي، سياسي‌نكردن جنگ بود، ما دفاع‌مقدس را باندي نكرديم. در واقع علت اين‌كه من 400 صفحه از نامه‌هاي خودم به امام (ره) را منتشر نكرده‌ام، اين بوده كه نخواسته‌ام عده‌اي تصور كنند كه برخي در آن دوران كار نكرده‌اند.

رضايي در بخش ديگري از سخنانش گفت: ما براي نجات اقتصاد كشور آماده‌ايم و معتقديم كه اين وضع را بايد عوض كرد، زيرا ادامه اين وضع را به مصلحت نمي‌دانيم و بازگشت به گذشته هم شكست است. در واقع راه سومي را بايد در پيش گرفت كه اين راه را از آزاد‌سازي خرمشهر مي‌توان فهميد. در آزاد‌سازي خرمشهر اعتماد به نفس ايجاد شد و قدرت نوين ايران شكل گرفت. اگر سوم خرداد نبود، دوم خرداد هم به وجود نمي‌آمد.

وي گفت: اگر دولتمردان گذشته به شعارهايشان هم‌چون شعار عدالت و آوردن پول نفت برسر سفره مردم عمل مي‌كردند، ديگر نيازي به آمدن ما نبود. ما آمده‌ايم شعار‌گرايي را به عمل‌گرايي تبديل كنيم.

رضايي تاكيد كرد: دولتمردان بايد با مردم صادقانه حرف بزنند و ارزش‌ها دوباره بايد به سياست برگردد. هم‌چنين الگوي مديريت كشور را بايد عوض كنيم. بايد تدبير، برنامه و عمل‌گرايي داشته باشيم و ما اين موارد را با تشكيل دولت ائتلافي و كمك‌گيري از نخبگان محقق مي‌كنيم و از جوانان دراين مسير كمك خواهيم گرفت. ما به صحنه آمده‌ايم كه قدرت را از نسل اول به نسل‌هاي دوم و سوم منتقل كنيم.

او ادامه داد: امروز در كشور ما همه‌چيز سياسي شده است، ارشاد كه يك مساله فرهنگي است و بايد به فرهنگيان سپرده شود، گشت‌هاي ارشاد آن را برعهده گرفته‌اند، درحالي كه بايد مسائل را تخصصي كرد و هرچيز را به متخصصان آن داد.

وي در پايان با اشاره به اين‌كه برنامه‌هاي وسيعي را براي اداره‌ كشور ارائه خواهيم داد، گفت: يك بودجه به‌عنوان عقب‌ماندگي تاريخي براي حدود هشت استان در نظر گرفته خواهد شد كه خرمشهر نيز به‌عنوان يكي از شهرهاي استان خوزستان در اين بودجه سهمي داشت؛ زيرا با گذشت حدود 30 سال از فرار سربازان عراقي از اين شهر، هنوز نرخ بيكاري در خرمشهر بالاي 20 درصد است.

در اين مراسم دكتر عماد افروغ، نماينده‌ مردم تهران در مجلس هفتم نيز طي سخناني گفت: رسالتي كه امروز رزمندگان بايد ايفا كنند، همان رسالتي است كه در دوران دفاع مقدس برعهده گرفته بودند، اما امروز شرايط با دوران دفاع مقدس خيلي فرق مي‌كند و در واقع شرايط به زلالي آن زمان نيست. امروز ما با شرايطي مواجه هستيم كه حق و باطل درهم آميخته شده‌اند و هر كسي نمي‌تواند تشخيص دهد.

او ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس، امروز با پيچيدگي‌هايي مواجه هستند. اولين وظيفه يك رزمنده اين است كه انقلاب اسلامي را صحيح درك كند و بشناسد تا بتواند به درستي در آسيب‌شناسي وضع‌ موجود در زمينه‌هاي اخلاقي، سياسي و اقتصادي در شرايط جديد اداي وظيفه كند. مهم‌ترين وظايف بازماندگان دفاع مقدس روشنفكري و روشنگري است. بايد شرايط و احلاجي كرد و با يك منش اخلاقي وارد نقادي شد.

افروغ در ادامه در خصوص كانديداتوري محسن رضايي براي دهمين دوره رياست جمهوري گفت: رضايي در شرايطي كانديد شد كه ابر و باد و مه و خورشيد دست به‌كار شده بودند و مي‌گفتند كه در اردوگاه اصولگرايان فقط يك نفر بايد كانديد شود.

وي تاكيد كرد: همان‌طور كه از كانديداتوري ميرحسين موسوي دفاع كردم از رضايي نيز بيشتر دفاع مي‌كنم و معتقدم از بين موسوي و رضايي به هر كسي كه راي بدهيد، راي به عقلانيت داده‌ايد.

سيدجلال روغني از جانبازان دفاع مقدس كه دو دست، دوپا و دوچشم خود را در راه اسلام فدا‌ كرده است نيز دراين مراسم طي سخناني كوتاه گفت: حماسه فتح خرمشهر بزرگي و سلحشوري ايرانيان را در دنيا ثابت كرد و پس از پيروزي عمليات بيت‌المقدس كمر جهان استكبار شكست.

او تصريح كرد: آزاد‌سازي خرمشهر يك حركت جمعي و بزرگي بود كه هدايت هزاران نفر با مديريت امام (ره) و فرماندهي محسن رضايي كه در آن زمان فرمانده سپاه پاسداران بود، پيش ‌رفت.

او ادامه داد: از ويژگي‌هاي رضايي اين است كه در انجام كارها برنامه‌ريزي مي‌كند و آن چيزي كه او را از سايرين جدا مي‌كند، داشتن برنامه است و مهم‌تر آنكه برنامه وي حاكم بر آينده است.

وي اظهار كرد: از ويژگي‌هاي ديگر رضايي، جوان‌گرايي است و در دوران جنگ تحميلي نيز فرماندهاني كه با او كار مي‌كردند، همه جوان بودند.

روغني خاطرنشان كرد: اميدواريم كه با دادن راي به محسن رضايي، دوران دفاع مقدس را تكرار كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.